Mersin Büyükþehir Belediyesi, vatandaþ odaklý yönetim anlayýþýný uluslararasý standartlarla uyumlu hale getirerek önemli bir kurumsal baþarýya daha imza attý. Türk Standartlarý Enstitüsü (TSE) tarafýndan gerçekleþtirilen kapsamlý denetimler sonucunda Büyükþehir, ‘ISO 10002 Müþteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi Belgesi’ almaya hak kazandý.
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi, ISO 45001 Ýþ Saðlýðý ve Güvenliði Yönetim Sistemi, ISO 50001 Enerji Yönetim Sistemi, ISO 39001 Yol Trafik Güvenliði Yönetim Sistemi ve ‘ISO 10002 Müþteri Memnuniyeti Yönetim Sistemini bünyesinde entegre þekilde yürüten Büyükþehir, yurttaþlara kaliteli ve güvenilir hizmet anlayýþýný uluslararasý standartlara uygun hale getirerek, Türkiye’de örnek belediyeler arasýna girdi.
Vatandaþ odaklý, þeffaf ve sürdürülebilir yönetim…
Bu baþarýyla birlikte Büyükþehir; hizmet sunumunda kalite, güvenlik, çevre bilinci, enerji verimliliði ve vatandaþ memnuniyetini bütüncül bir þekilde ele aldýðýný ortaya koymanýn yaný sýra; vatandaþlardan gelen talep, öneri ve þikâyetlerin etkin biçimde yönetilmesi, enerji tüketiminin azaltýlmasý, çalýþan saðlýðý ve güvenliðinin korunmasý, çevresel etkilerin minimize edilmesi ve trafik güvenliðinin artýrýlmasý gibi konularda uluslararasý standartlarda süreçler yürüttüðünü de kanýtladý.
Sistemin entegrasyonu sayesinde Büyükþehir; tüm birimlerinde sürekli iyileþtirme kültürünü, veri temelli karar alma mekanizmalarýný ve kurumsal performans ölçümünü güçlendirdi. Ayrýca yönetim sistemleri ile belediye hizmetlerinde kaynak verimliliðini artýrýrken; vatandaþ memnuniyeti, çevre koruma ve çalýþan güvenliði gibi alanlarda sürdürülebilir geliþmeyi de desteklediðini belgeledi.
Baþer: “Oldukça yoðun bir tetkik süreci geçirdik ve belgemizi almaya hak kazandýk”
Mersin Büyükþehir Belediyesi Basýn Yayýn ve Halkla Ýliþkiler Dairesi Baþkaný Ezgi Baþer; Büyükþehir Belediyesi’nin 5 adet yönetim sistemi belgesi olduðunu, Halkla Ýliþkiler Müdürlüðü’ne baðlý TEKSÝN Ýletiþim Koordinasyon ve Çaðrý Merkezi için ‘10002 Müþteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi’ne baþvurduklarýný ifade ederek, Alo 185 Teksin Çaðrý Merkezi’nin 2020’den bu yana MESKÝ ve Büyükþehir ortak çatýsý altýnda hizmet verdiðini belirtti. Baþer, “Bu hizmeti belgelendirmek istedik. Bir birim, yönetim sistemlerine baðlý olacak þekilde çalýþtýðýnda her zaman daha profesyonel gideceðini düþünüyoruz. Baþkanýmýz Vahap Seçer de bizi hep yönetim sistemleriyle çalýþmaya teþvik eden bir yönetici. Bu sebeple 10002’ye baþvuru yaptýk. 3 gün boyunca Türk Standartlarý Enstitüsü tetkik heyetimiz buradaydý. Oldukça yoðun bir tetkik süreci geçirdik” dedi.
Kalite Yönetimi ve Kent Araþtýrmalarý Þube Müdürlüðü’nün koordinesinde olan tetkik programýnda, Çaðrý Merkezi’nin lokomotifi görevini gören Basýn Yayýn ve Halkla Ýliþkiler Dairesi Baþkanlýðý olarak iþin içinde olduklarýný sözlerine ekleyen Baþer, “Aldýðýmýz geri dönütlere göre de belgemizi almaya hak kazandýk. Raporda yer alan dönütlerle; ‘sistemimizi daha iyi nasýl yapabiliriz, nasýl daha iyiye götürebiliriz, bir sonraki denetime kadar neler ekleyebiliriz?’ diye canla baþla çalýþmamýza devam edeceðiz” ifadelerini kullandý.
