Yenişehir’de “Emek ve İnsan” sergisi açıldı | MERSİN X

Yenişehir’de “Emek ve İnsan” sergisi açıldı

Yenişehir’de “Emek ve İnsan” sergisi açıldı mersinx.com.tr



Eğitim-Sen Mersin Şubesi’nin düzenlediği ve sendika balkonundan ulusal arenaya taşınan “Emek ve
İnsan” temalı resim sergisi, 46 sanatçının 54 eseriyle Yenişehir Belediyesi Ahmet Yeşil Sanat
Galerisi’nde kapılarını açtı. Açılışta konuşan Yenişehir Belediye Başkanı Abdullah Özyiğit, “Bazen
hissettiklerinizi, dertlerinizi kelimelerle ifade edemezsiniz. Ancak sanatla, bir resimle öyle bir
ifade edersiniz ki o çığlık tüm dünyaya ulaşır.” dedi.
Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası (Eğitim-Sen) Mersin Şubesi tarafından düzenlenen 3. Ulusal
Resim Sergisi, “Emek ve İnsan” temasıyla Yenişehir Belediyesi Ahmet Yeşil Sanat Galerisi’nde
kapılarını açtı. Türkiye’nin farklı kentlerinden sanatçıların eserlerinin yer aldığı sergi, sanatseverlerden
yoğun ilgi gördü. Serginin açılış törenine Yenişehir Belediye Başkanı Abdullah Özyiğit, Eğitim-Sen
Mersin Şube Başkanı Mahmut Sümbül, sanatçılar, akademisyenler, eğitimciler ve çok sayıda davetli
katıldı. Sergide 46 sanatçının toplam 54 eseri sanatseverlerin beğenisine sunuldu. Serginin
açılışında konuşan Eğitim -Sen Mersin Şube Başkanı Mahmut Sümbül, emeğin ve
dayanışmanın önemine dikkat çekerek, “Öncelikle Yenişehir Belediyesi’ne teşekkür ediyorum.
Umarım önümüzdeki yıllarda bu sergi Türkiye’nin birçok merkezinde sanatseverlerle buluşur. ”
dedi.
SENDİKA BALKONUNDAN ULUSAL SERGİYE
Ressam ve akademisyen Veli Mert ise “İlk olarak sendikanın balkonunda, yine ‘Emek ve İnsan’
başlığıyla küçük bir sergi açmıştık. Daha sonra sendika bu etkinliği büyütmek istedi. Ulusal
sergi için özel bir yürütme kurulu oluşturduk. Şartname hazırlayarak sanatçı ile sendika
arasındaki hukuki zemini oluşturduk. Ardından açık çağrıya çıktık. Çağrıya Türkiye’nin farklı
kentlerinden 145 eser gönderildi. Dokuz kişilik jüri tarafından değerlendirilen eserler arasından
seçilen sanatçıları davet ettik. Sonuçta 46 sanatçının 54 eseri sergide yer aldı. Jüri üyelerinin
Türkiye’nin farklı üniversite ve sanat çevrelerinden seçilmesi etkinliğin ulusal niteliğini
güçlendirdi. Bir sendikanın Türkiye çapında kültür ve sanat projesi üretmesi son derece
önemli. Üstelik bunu Mersin’den başlatması çok kıymetli. Hedefimiz bu sergiyi Diyarbakır,
Ankara ve İstanbul gibi kentlerde de sanatseverlerle buluşturmak.” diye konuştu.
YENİŞEHİR MODELİ TÜRKİYE SINIRLARINI AŞTI
Yenişehir Belediye Başkanı Abdullah Özyiğit ise, “Eğitim Sen, tam da kendisine yakışan bir
adım atarak içinden geçtiğimiz süreci resim yoluyla aktardığı bu sergiye öncülük etti. Serginin
iki kutsal değer olan emek ve insan teması üzerine kurulmuş olması son derece kıymetli.
Bugüne kadar Ahmet Yeşil Sanat Galerisi’nde 3 binden fazla eseri sanatseverlerle buluşturarak
kentimize bu alanda çok önemli bir hizmet sunduk. Değerli sanatçımız Ahmet Yeşil bugün
fiziken aramızda olmasa da ruhu ve sanatı her zaman bizimle. Seçici kurula, galeriyi yöneten
arkadaşlarıma ve emeği geçen herkese teşekkür ederim.” şeklinde konuştu. İl başkanlığı
döneminde attıkları eğitim tohumlarının bugün uluslararası düzeyde bir modele dönüştüğüne
dikkat çeken Başkan Özyiğit, “Eğitim Sen denildiğinde akla ilk gelen kavram şüphesiz 'emek
platformu' oluyor. Bu durum beni il başkanlığı dönemime götürüyor. Belediye başkanı olmadan
önce, il başkanlığım döneminde Eğitim Sen, Eğitim-İş ve üniversitelerden hocalarımızın
katılımıyla bir Eğitim Çalıştayı düzenlemiştik. O çalıştayda Türkiye’nin eğitim sistemini masaya
yatırmış ve acı bir gerçekle yüzleşmiştik: Ülkemiz, okul öncesi eğitim oranlarında Avrupa
sonuncusuydu. Bu önemli tespiti ve oradan elde ettiğimiz bilgileri belediye başkanı
olduğumuzda hiç unutmadık. Bu eksikliği gidermek adına Yenişehir’den başlayarak Türkiye’ye
örnek olacak bir eğitim modeli geliştirdik. 0-3 yaş erken çocukluk eğitimi ile 3-6 yaş beceri
temelli eğitim merkezlerimizi hayata geçirdik. Bugün geldiğimiz noktada gurur verici sonuçlar
elde ettik. Geliştirdiğimiz bu model, hem fiziki yapısı hem de eğitim içeriğiyle Türkiye'nin farklı
coğrafyalarındaki belediyelere, hatta Sofya'ya kadar ulaşmış durumda.” dedi.
“KELİMELERİN YETMEDİĞİNİ SANAT HAYKIRIR”

Milli Eğitim Bakanlığı’nın 2027-2028 dönemi için planladığı "beceri temelli sınav" sistemine de
değinen Başkan Özyiğit, “Milli Eğitim Bakanlığı, 2027-2028 döneminden itibaren sınav
sorularının artık 'beceri temelli' bir anlayışla hazırlanacağını belirtiyor. Yani artık ezberci eğitim
değil; kişinin ne bildiği değil, ne yapabildiği, bilgisini nasıl hayata geçirebildiği ölçülecek.
Eğitimci dostlarım ne demek istediğimi çok iyi anlayacaktır. Bizler bu vizyonu yıllar öncesinden
görerek adımlarımızı atmıştık. Eğitim Sen ile geçmişteki ortak çalışmalarımızdan aldığımız
ilhamla, sorumluluk aldığımız makamlarda ürettiğimiz projelerin bugün ulaştığı bu başarıyı
sizlerle paylaşmak istedim. Bazen hissettiklerinizi, dertlerinizi kelimelerle ifade edemezsiniz.
Ancak sanatla, bir resimle öyle bir ifade edersiniz ki o çığlık tüm dünyaya ulaşır. Barış, adalet
ve çağdaşlık dolu bir dünyada hep birlikte omuz omuza yürümek dileğiyle… Hepinizi sevgiyle
ve saygıyla selamlıyorum. İyi ki buradasınız, iyi ki varsınız.” ifadelerini kullandı.
İnsan olmanın ve emeğin varoluşsal serüvenini fırçanın estetik diliyle yeniden sorgulayan bu özel
seçki; izleyicisini zihinsel ve duyumsal bir keşfe davet ediyor. Sergi, 30 Eylül’e kadar Yenişehir
Belediyesi Ahmet Yeşil Sanat Galerisi’nde sanatseverlerin entelektüel hafızasına dokunmaya devam
edecek.